Cyberbullying(Διαδικτυακός Εκφοβισμός): τι είναι και πώς τον αντιμετωπίζουμε;

 


Το Cyber bullying ή αλλιώς e-bullying, είναι ένας όρος που επινοήθηκε από τον Καναδό Bill Belsey, το 2000 και είναι ένα φαινόμενο που ταλανίζει πολύ έντονα την σήμερον κοινωνία, αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς, καθώς αφορά την ταπείνωση, την παρενόχληση, την απειλή και τον εκφοβισμό που δέχονται τα παιδιά μέσω του Διαδικτύου (Facebook, Google) κινητών τηλεφώνων (SMS, MMS) και άλλα ψηφιακά τεχνολογικά μέσα. Παίρνει τη μορφή ενός προσβλητικού, πρόστυχου, ακόμα και ρατσιστικού χαρακτήρα, μέσα από ηλεκτρονικά μηνύματα, φωτογραφίες ή βίντεο στο YouTube. Ο Διαδικτυακός εκφοβισμός είναι αρκετά επίπονος γιατί εισχωρεί και εισβάλλει στον προσωπικό χώρο του παραλήπτη και δύσκολα μπορεί να περιοριστεί, με αποτέλεσμα να φεύγει «εκτός ορίων», εάν δεν υπάρξει η άμεση επέμβαση.




Οι μορφές του cyberbullying

  • Flaming (Στην πυρά) – Ηλεκτρονικές αντιπαλότητες μέσω e-mails με σκληρή και χυδαία γλώσσα.
  • Online harassment (Διαδικτυακή παρενόχληση) – Επανειλημμένη αποστολή προσβλητικών μηνυμάτων.
  • Cyberstalking (Καταδίωξη) – Διαδικτυακή παρενόχληση μέσω απειλών πρόκλησης βλάβης ή υπερβολικό εκφοβισμό.
  • Cyberthreats (Απειλές) – Γενικές δηλώσεις μίσους, οι οποίες συνήθως καθιστούν τον συντάκτη της δήλωσης συναισθηματικά αναστατωμένο με ενδεχόμενο είτε να βλάψει τον εαυτό του είτε να αυτοκτονήσει.
  • Denigration (Δυσφήμιση) – Αποστολή προς άλλα άτομα επιβλαβών, αναληθών ή σκληρών δηλώσεων σχετικά με ένα πρόσωπο ή δημοσίευση τέτοιου υλικού στο διαδίκτυο με σκοπό τη βλάβη.
  • Impersonation (Μίμηση) – Υιοθέτηση άλλης ταυτότητας και αποστολή επιβλαβούς υλικού με σκοπό τη βλάβη.
  • Outing (Δημοσιοποίηση προσωπικών στοιχείων) – Αποστολή ή δημοσίευση προσωπικών στοιχείων σχετικά με ένα πρόσωπο που περιέχει ευαίσθητες προσωπικές ή ενοχλητικές πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της προώθησης προσωπικών μηνυμάτων ή εικόνων.
  • Trickery (Εξαπάτηση/Εμπαιγμός) – Ξεγέλασμα του θύματος με απότοκο την αποκάλυψη μυστικών και ενοχλητικών πληροφοριών για να τα μοιραστεί και ο ίδιος διαδικτυακά.
  • Exclusion (Εξοστρακισμός) – Ωμή και σκληρή εξαίρεση ή/και αποβολή κάποιου από ηλεκτρονική ομάδα στο διαδίκτυο.
  • Bash boards (Tελειωτικό χτύπημα) – Διαδικτυακοί πίνακες ανακοινώσεων με πρόστυχες και κακόβουλες δημοσιοποιήσεις μίσους.
  • Happy slapping (Χαρωπό χαστούκισμα) – Προσωπική επίθεση σε ανυποψίαστο θύμα, η οποία και βιντεοσκοπείται ή φωτογραφίζεται και μετά το εν λόγω διανέμεται ηλεκτρονικά (ως φάρσα).
  • Text Wars/Attacks (Πόλεμοι κειμένου) – Δημιουργία «συμμορίας» με στοχευμένη αποστολή εκατοντάδων επιβλαβών μηνυμάτων με απότοκο τη συναισθηματική καταπόνηση.
  • Online polls (Διαδικτυακές δημοσκοπήσεις) – Ψήφισμα επί επιβλαβών και υποτιμητικών θεμάτων από τους αναγνώστες της εκάστοτε σελίδας.

Η επικοινωνία μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνον μια φορά ή πολλαπλές φορές και να εκδηλώνεται με τον ίδιο ή διαφορετικό τρόπο.

Ο Εκφοβισμός μέσω του Διαδικτύου μπορεί να είναι άμεσος ή έμμεσος εμπλέκοντας και άλλα άτομα που ενδεχομένως να μην γνωρίζουν προσωπικά το θύμα.

Ψηφιακός εκφοβισμός στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και στα διαδικτυακά παιχνίδια

Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook, το Twitter και το Instagram επιτρέπουν στους χρήστες να συνδέονται με άλλους, σε όλο τον κόσμο. Αν και αυτό μπορεί να είναι θετικό, σημαίνει επίσης ότι οι άνθρωποι μπορούν να εκτεθούν σε αρνητικές συμπεριφορές όπως π.χ τον ψηφιακό εκφοβισμό.

Το cyberbullying περιλαμβάνει τη χρήση τεχνολογίας, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, για την παρενόχληση bullying (εκφοβισμό) ή τον εξευτελισμό κάποιου. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τη διάδοση φημών, τη δημοσίευση ντροπιαστικών και φωτογραφιών με σεξουαλικό περισχόμενο ή βίντεο και την αποστολή απειλητικών μηνυμάτων.

Τα διαδικτυακά παιχνίδια, ιδιαίτερα τα παιχνίδια με πολλούς παίκτες, παρέχουν στους “νταήδες” επίσης μια πλατφόρμα για εκφοβιστική συμπεριφορά. Σε αυτά τα παιχνίδια, οι παίκτες μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω λειτουργιών συνομιλίας. Ενώ ορισμένα παιχνίδια επιτρέπουν ακόμη και στους παίκτες να στέλνουν προσωπικά υβριστικά μηνύματα. Αυτό μπορεί να διευκολύνει τους “νταήδες” να στοχεύουν άλλους παίκτες με υβριστικά ή απειλητικά μηνύματα.

 Ένας από τους λόγους για τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβλαβή όταν πρόκειται για ψηφιακό bullying (cyber-εκφοβισμό) είναι η ανωνυμία που παρέχουν. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν ψεύτικους ή ανώνυμους λογαριασμούς, για να παρενοχλήσουν άλλους. Γεγονός που καθιστά δύσκολο τον εντοπισμό των δραστών.

Επιπλέον, το γεγονός ότι η επικοινωνία είναι συχνά γραπτή και όχι προφορική σημαίνει ότι, οι νταήδες μπορεί να είναι πιο επιθετικοί. Και να λένε πράγματα που μπορεί να μην πουν αυτοπροσώπως [face to face].

 

Οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να κρυφτούν πίσω από τις οθόνες τους στον ψηφιακό εκφοβισμό

Ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στον διαδικτυακό bullying (ψηφιακός εκφοβισμό) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι μπορούν εύκολα να κρυφτούν, πίσω από τις οθόνες τους. Αυτό μπορεί να τους κάνει να αισθάνονται πιο δυνατοί. Και ενθαρρύνονται να πουν πράγματα που μπορεί να μην είχαν τα κότσια να πουν πρόσωπο με πρόσωπο. Αυτή η έλλειψη λογοδοσίας μπορεί να κάνει το πρόβλημα πολύ χειρότερο. Καθώς οι νταήδες μπορούν να συνεχίσουν τη συμπεριφορά τους, χωρίς φόβο για επιπτώσεις.


Ποια είναι τα κίνητρα των δραστών;

Συχνά παρατηρούμε ότι ο διαδικτυακός εκφοβισμός αφορά στην εκτόνωση έντονων συναισθημάτων όπως η οργή, ο πόνος, η εγκατάλειψη, ο φόβος, η απόρριψη, ο θυμός, η απελπισία, η απόγνωση, που προκληθήκαν από προβληματικές οικογενειακές σχέσεις, κοινωνική δυσλειτουργία ή δύσκολες προσωπικές σχέσεις.

Με αυτή την αντικοινωνική συμπεριφορά, οι δράστες αισθάνονται ότι επιβάλουν εξουσία κι ανακτούν τον έλεγχο, ανακουφίζοντας τα συναισθήματα δυσφορίας που νιώθουν.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, διερευνούμε τις βαθύτερες ανάγκες του ατόμου και διερευνούμε προσεκτικά την προσωπικότητα, τις ανασφάλειες, τα στερεότυπα κ.λπ., που μπορεί να ευθύνονται για την μη αποδεκτή συμπεριφορά.

Πίσω από τα αρνητικά συναισθήματα συχνά κρύβονται μοναξιά, δυσκολίες προσαρμογής, ψυχοσωματικά προβλήματα (διαφόρων εντάσεων) και χαμηλή αυτοεκτίμηση.

Με την κατάλληλη ψυχοεκπαίδευση, ο δράστης μπορεί να κατανοήσει τους λόγους που τον οδήγησαν στην παραβατική συμπεριφορά, να ενισχύσει την αυτοεκτίμησή του και τέλος να επιλέξει έναν κοινωνικά αποδεκτό τρόπο συμπεριφοράς.

Οι τελευταίες έρευνες δείχνουν ότι οι άνδρες και τα αγόρια ασχολούνται με τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό συχνότερα από τις γυναίκες και τα κορίτσια, τα οποία συνήθως βασίζονται σε πιο ήπιες ή έμμεσες μορφές επιθετικότητας.

Συνέπειες του cyberbullying

Το cyberbullying μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες για το θύμα, όπως:

  • Συναισθηματική αγωνία: Το cyberbullying μπορεί να προκαλέσει στο θύμα άγχος, κατάθλιψη και ακόμη και αυτοκτονία.
  • Σωματική βλάβη: Σε ορισμένες περιπτώσεις, το cyberbullying μπορεί να οδηγήσει σε σωματική βλάβη, συμπεριλαμβανομένου του αυτοτραυματισμού ή της αυτοκτονίας.
  • Ακαδημαϊκά προβλήματα: Το cyberbullying μπορεί να προκαλέσει το θύμα να χάσει το σχολείο, να δυσκολευτεί να συγκεντρωθεί. Και να έχει κακή απόδοση στο σχολείο.
  • Κοινωνική απομόνωση: Τα θύματα του cyberbullying μπορεί να αποσυρθούν από κοινωνικές δραστηριότητες, φίλους και οικογένεια. Οδηγώντας τα σε κοινωνική απομόνωση και αισθήματα μοναξιάς.
  • Νομικά προβλήματα: Ορισμένες μορφές cyberbullying, όπως το doxing ή το sexting, μπορεί να οδηγήσουν σε νομικά προβλήματα και ποινικές διώξεις.

Πρόληψη του cyberbullying

Συμβουλές για παιδιά / εφήβους:

  • Μη δίνεις ποτέ τους κωδικούς σου σε κανέναν ούτε στους καλύτερους φίλους σου.
  • Μη στέλνεις μηνύματα, όταν είσαι θυμωμένος. Είναι δύσκολο να πάρεις πίσω αυτά που έχεις πει πάνω στο θυμό σου.
  • Να βγαίνεις αμέσως έξω από ένα ιστοχώρο και να διακόπτεις τη συνομιλία που έχεις, όταν κάτι δε σου φαίνεται σωστό και σε κάνει να αισθάνεσαι άσχημα.
  • Μην ξεχνάς ότι η διαδικτυακή επικοινωνία δεν είναι πάντα ιδιωτική, καθώς οι άλλοι μπορούν να αντιγράψουν, να εκτυπώσουν και να μοιραστούν με άλλους τα λεγόμενά σου ή τις φωτογραφίες σου.

Πώς αντιδράς, αν εσύ ή κάποιος άλλος στο περιβάλλον σου, είστε θύμα εκφοβισμού;

ΑΝΑΦΕΡΕ ΤΟ

Αν γνωρίζεις ότι υπάρχει εκφοβισμός στο σχολείο, τότε έχεις υποχρέωση να το αναφέρεις σε κάποια/ο δασκάλα/ο ή διευθυντή /διευθύντρια.

ΑΝΑΛΑΒΕ ΔΡΑΣΗ

Ως παρατηρητής έχεις μεγαλύτερη δύναμη από αυτόν που εκφοβίζει. Άλλωστε, υπάρχουν περισσότεροι παρατηρητές παρά θύτες! Κάνε κάτι, για να βοηθήσεις το θύμα να απομακρυνθεί από το θύτη. Ακόμη κι αν νιώθει ασφαλής, μπορείς να ζητήσεις από το θύτη να σταματήσει.

ΜΙΛΑ ΣΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ

Όταν πέσεις θύμα εκφοβισμού, μπορεί να αισθάνεσαι φόβο και μοναξιά. Δε χρειάζεται να το περνάς μόνος/η σου. Όταν μοιραστείς την εμπειρία σου με κάποιον που εμπιστεύεσαι και σέβεσαι (συνομήλικό σου ή ενήλικα), μπορεί να σε βοηθήσει να βρεις τρόπους να το αντιμετωπίσεις.

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΟΥ

Αν δείξεις στο θύτη ότι αυτό που κάνει σε ενοχλεί, αυτό μπορεί να τον ενθαρρύνει να συνεχίσει. Πάρε μια ανάσα και απομακρύνσου. Όταν είσαι ασφαλής, εκφράσου ελεύθερα. Είναι φυσικό να αισθάνεσαι θυμό και φόβο.

ΖΗΤΑ ΒΟΗΘΕΙΑ

Έχεις το δικαίωμα να αισθάνεσαι ασφάλεια στο σχολείο και είναι ευθύνη των ενηλίκων να βεβαιώνονται ότι το σχολείο σου είναι ασφαλές. Μιλώντας στο γονιό σου δεν είσαι μόνος/η σου και μαζί μπορείτε να βρείτε μια λύση.

ΚΑΝΕ BLOCK ΤΟ ΘΥΤΗ

Παρά να απαντήσεις, δοκίμασε να κάνεις block το θύτη, αλλιώς επικοινώνησε με την εταιρεία τηλεφώνου/διαδικτύου και ζήτα τους να τον κάνουν αυτοί block.

ΜΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΘΥΤΗ

 Όπως όλα τα είδη εκφοβισμού, η ανάρτηση άσχημων μηνυμάτων είναι ένας τρόπος, για να αντιδράσει το θύμα. Όσο και αν σε πληγώνει και σε προσβάλλει η ανάρτηση αυτή, εάν απαντήσεις θα κάνει την κατάσταση χειρότερη.

ΣΚΕΨΟΥ ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΕΙΣ

Μην πεις ποτέ κάτι στο διαδίκτυο που δεν θα το έλεγες κατ’ ιδίαν στο άλλον. Να θυμάσαι, όταν ανέβει κάτι στο διαδίκτυο, είναι πολύ δύσκολο να σβηστεί ή να κρατηθεί ως προσωπικό στοιχείο.

ΚΡΑΤΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Αποθήκευσε και εκτύπωσε όλα τα email, sms, posts κτλ. Μην σβήσεις τίποτα! Όσο καλύτερα προετοιμασμένος είσαι για το cyberbullying τόσο καλύτερα μπορείς να αξιοποιείς τα οφέλη γνώσης, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας που προσφέρει το διαδίκτυο.

Συμβουλές για γονείς / ενήλικες / εκπαιδευτικούς:

  • Ας μην ξεχνάμε ότι το να έχουμε πάντα ανοιχτό το κανάλι επικοινωνίας με τα παιδιά μας είναι εξαιρετικής σημασίας, προκειμένου τα παιδιά να νιώθουν την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη να συζητήσουν μαζί μας οποιοδήποτε θέμα τα απασχολεί ή τα φοβίζει.
  • Ας θυμόμαστε ότι, όταν τα παιδιά είναι στον υπολογιστή που έχουμε στο σπίτι μας, αυτό δε σημαίνει ότι είναι ασφαλή και προστατευμένα.
  • Ας γίνουμε και οι ίδιοι μέρος της διαδικτυακής ζωής των παιδιών μας και ας εξοικειωθούμε με το διαδίκτυο. Αυτό θα βοηθήσει και τα ίδια τα παιδιά να μοιραστούν μαζί μας τις διαδικτυακές τους εμπειρίες. Το διαδίκτυο είναι ένα σημαντικό εργαλείο που ήρθε και θα παραμείνει στη ζωή μας και η δαιμονοποίησή του σίγουρα δεν ωφελεί.
  • Ας μάθουμε τους διαδικτυακούς φίλους των παιδιών μας, όπως γνωρίζουμε τους φίλους τους στην πραγματική ζωή!
  • Ας μάθουμε στα παιδιά μας να προστατεύουν τα προσωπικά τους δεδομένα.
  • Ας είμαστε σε επιφυλακή για ενδείξεις ότι το παιδί μας έχει γίνει στόχος ηλεκτρονικού εκφοβισμού. Ενδείξεις όπως συναισθηματική αναστάτωση, αποφυγή φίλων, σχολείου, δραστηριοτήτων, πτώση επιδόσεων, άγχος, φόβος. Δεν υποτιμούμε τα συναισθήματα του παιδιού, επειδή το πρόβλημα δε λαμβάνει χώρα στο φυσικό περιβάλλον, καθώς το διαδίκτυο αποτελεί πια μέρος της πραγματικότητας, ειδικά των νέων παιδιών, και οτιδήποτε συμβαίνει εκεί, μπορεί να έχει άμεσες επιπτώσεις στη συναισθηματική και ψυχική τους υγεία.
  • Να εξηγήσουμε στα παιδιά και να τα πείσουμε ότι, αν γίνουν θύματα ηλεκτρονικού εκφοβισμού, δε φταίνε τα ίδια, γι’ αυτό να νιώθουν ελεύθερα να αναφέρουν οτιδήποτε τους προκαλεί πρόβλημα στο διαδίκτυο ή στο κινητό τους, για να μπορούμε έγκαιρα να δράσουμε και να βοηθήσουμε.
  • Εάν κάποιο παιδί είναι θύμα του ηλεκτρονικού εκφοβισμού, θα ήταν καλό να ερευνήσουμε εάν ο δράστης βρίσκεται στο κοντινό του περιβάλλον (π.χ. συμμαθητής, φίλος, γνωστός). Συχνά ο θύτης είναι συμμαθητής ή φίλος που για κάποιο λόγο θέλει να παρενοχλήσει, να γελοιοποιήσει ή να εκφοβίσει το παιδί ή που απλά το κάνει «για πλάκα», μη έχοντας συναίσθηση των πιθανών συνεπειών. Σε μια τέτοια περίπτωση θα ήταν καλό να μιλήσουμε άμεσα με τους γονείς του θύτη, καθώς και με τη διεύθυνση του σχολείου.
  • Τα παιδιά πρέπει να γνωρίζουν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους και πώς να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων. Ας διδάξουμε στα παιδιά ότι η ανωνυμία στο διαδίκτυο δεν είναι το μέσο για ανεύθυνη συμπεριφορά. Όλοι μας αφήνουμε ηλεκτρονικά ίχνη στο διαδίκτυο, συνεπώς πρέπει να συμπεριφερόμαστε ευγενικά, με κανόνες και με ηθική, όπως και στον πραγματικό κόσμο.
  • Η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση γύρω από τις νέες τεχνολογίες, η μη δαιμονοποίηση του διαδικτύου και ο άκριτος στιγματισμός θυμάτων διαδικτυακού εκφοβισμού, η αποτελεσματική και υποστηρικτική συμπεριφορά και καθοδήγηση με λεπτούς χειρισμούς αποτελούν βασικά εχέγγυα τόσο σε επίπεδο πρόληψης όσο και σε επίπεδο συνειδητοποίησης του φαινομένου της διαδικτυακής παρενόχλησης με απώτερο στόχο την καταπολέμησή του.
  • Οι εκπαιδευτικοί μπορούν μέσα στην τάξη να γίνουν ιδιαίτερα δημιουργικοί προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους μαθητές και να τονίσουν τις συνέπειες του διαδικτυακού εκφοβισμού. Μπορούν για παράδειγμα να διαβάζουν άρθρα εφημερίδων ή να προβάλλουν αποσπάσματα ταινιών σχετικών με διαδικτυακό εκφοβισμό ή ακόμη και να κάνουν μία εργασία για αυτό το θέμα.
  • Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής εκφοβιστεί διαδικτυακά θα πρέπει να ξέρει ότι η καλύτερη αντιμετώπιση για να αποφύγει τον θύτη είναι να τον αγνοήσει. Θα πρέπει επίσης να αποθηκεύσει τα εκφοβιστικά μηνύματα και να μπλοκάρει άλλα εισερχόμενα μηνύματα από τον συγκεκριμένο χρήστη. Οι γονείς θα πρέπει να κρατήσουν το εκφοβιστικό υλικό, να επικοινωνήσουν με το σχολείο και αν κρίνουν ότι είναι απαραίτητο να ενημερώσουν και τις αρμόδιες αρχές. Πολλές φορές, η παρενόχληση γίνεται από παιδιά προς παιδιά. Σε τέτοια περίπτωση, αναζητήστε τον θύτη και μιλήστε με τους γονείς του.
  • Εκπαιδεύστε τον εαυτό σας: Μάθετε για τις διάφορες μορφές cyberbullying και τις πιθανές συνέπειες για τα θύματα.
  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι εταιρείες διαδικτυακών παιχνιδιών μπορούν επίσης να κάνουν ενέργειες για να αποτρέψουν τον ψηφιακό εκφοβισμό στις πλατφόρμες τους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την εφαρμογή πολιτικών που απαγορεύουν τη συμπεριφορά εκφοβισμού. Με την πιο στενή παρακολούθηση της δραστηριότητας των χρηστών για τον εντοπισμό τους. Και με την αντιμετώπιση περιπτώσεων εκφοβισμού παρέχοντας στους χρήστες, εργαλεία για τον αποκλεισμό ή την αναφορά καταχρηστικών λογαριασμών.
  • Οι εταιρείες μπορούν επίσης να εργαστούν για να δημιουργήσουν μια θετική και χωρίς αποκλεισμούς κουλτούρα στις πλατφόρμες τους. Προωθώντας την ευγένεια, την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό.
  • Τέλος, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την καταπολέμηση του εκφοβισμού. Πολλοί οργανισμοί και ιδιώτες χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για να ευαισθητοποιήσουν σχετικά με το θέμα. Και να παρέχουν πόρους και υποστήριξη στα θύματα. Αξιοποιώντας έτσι και την δύναμη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του διαδικτυακού παιχνιδιού. Ώστε να μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα πιο θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον για όλους.
  • Το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου, με την ανάπτυξη τριών διακριτών δράσεων:
  • Μέσω της ιστοσελίδας του, SaferInternet4Kids.gr μπορείς να ενημερωθείς και να αντλήσεις υλικό σχετικό με την ασφαλή χρήση του Ίντερνετ. Και της χρήσης των κοινωνικών δικτύων. Το ενημερωτικό αυτό portal απευθύνεται τόσο σε γονείς και εκπαιδευτικούς, όσο και σε εφήβους και παιδιά. Και περιλαμβάνει κατάλληλο υλικό πολυμέσων, το οποίο είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.
  • Μέσω της συμβουλευτικής γραμμής Βοήθειας Ηelp-line (διαθέσιμη τηλεφωνικά στο 210-6007686 και μέσω του ιστοχώρου www.help-line.gr. Εκεί εξειδικευμένοι ψυχολόγοι παρέχουν υποστήριξη και συμβουλές για θέματα που σχετίζονται με τη υπερβολική ενασχόληση στο διαδίκτυο, τον διαδικτυακό εκφοβισμό, την έκθεση σε ακατάλληλο περιεχόμενο και άλλους προβληματισμούς, σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου, του κινητού τηλεφώνου και των διαδικτυακών παιχνιδιών.
  • Τέλος, μέσω της Ανοιχτής Γραμμής Καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο του διαδικτύου Safe-Line (www.safeline.gr). Αυτό δέχεται καταγγελίες για παιδική κακοποίηση και παράνομη χρήση του διαδικτύου. Και συνεργάζεται τόσο με την Ελληνική αστυνομία, όσο και με την INTERPOL, μέσω του Ευρωπαϊκού οργανισμού INHOPE. H SafeLine είναι δηλαδή ένα κομμάτι ενός μεγάλου παζλ, μιας και η καταπολέμηση του παράνομου περιεχομένου του Ίντερνετ είναι υπόθεση παγκόσμιας κλίμακας. Και δεν περιορίζεται από εθνικά σύνορα.


Γράφει ο George James



Πηγές:








Σχόλια