Griselda Blanco: Η ιστορία της “νονάς” της κοκαΐνης που έγινε σειρά στο Netflix

 


Το κορίτσι από την Καρταχένα της Κολομβίας που έκανε τον πρώτο της φόνο στα 11 της χρόνια και εξελίχθηκε στη «βασίλισσα των καρτέλ».

«Ο μόνος άνθρωπος που φοβήθηκα ποτέ ήταν η Γκριζέλντα Μπλάνκο», φέρεται πως είχε πει ο Πάμπλο Εσκομπάρ για τη «νονά της κοκαΐνης» και δεν τον αδικεί κανείς, αφού δεν επρόκειτο μόνο για μια έμπορο ναρκωτικών, αλλά και για μια αδίστακτη δολοφόνο του '70 και του '80.

 Ήταν εκείνη που έκανε τη «λευκή κυρία», όπως την έλεγαν πολλοί, «τάση» στην Αμερική, η οποία συνήθιζε να «διασκεδάζει» τότε μονάχα με... μαριχουάνα. Κατάφερε να μπει στους κοσμικούς κύκλους της εποχής και να μεταφέρει λαθραία τόνους ναρκωτικών, δημιουργώντας έτσι, ένα από τα πιο κερδοφόρα καρτέλ στην ιστορία, ενώ είχε περισσότερους από 1.200 υπαλλήλους.

Και παρά το γεγονός ότι ήταν πολλοί εκείνοι που την υποτίμησαν στην αρχή, καθώς δεν πίστευαν πως μία γυναίκα θα μπορούσε να κινεί με τέτοια μαεστρία τα νήματα, τελικά όλοι την «παραδέχτηκαν» τόσο για την τόλμη της, όσο και για την ευρηματικότητά της.

Η Γκριζέλντα λάτρευε τα κοσμήματα, με τη συλλογή της να εκτιμάται ότι άξιζε παραπάνω από 10.000.000 δολάρια, ενώ είχε στην κατοχή της ένα ροζ διαμάντι που άνηκε στην Πρώην Πρώτη Κυρία της Αργεντινής, Εύα Περόν.

Η ιστορία της

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο γεννήθηκε το 1943 στην Καρταχένα της Κολομβίας. Έκανε το πρώτο της ταξίδι στην Αμερική τη δεκαετία του '70, όταν κι επέλεξε να εγκατασταθεί μόνιμα εκεί, αλλάζοντας τελείως τη ζωή της.

Σύμφωνα με το Collider, τα παιδικά της χρόνια ήταν κάθε άλλο παρά εύκολα. Μεγάλωσε σε πολύ δύσκολες οικονομικές συνθήκες, με μία μητέρα, η οποία έδινε τη δική της μάχη με τον αλκοολισμό. Η Άνα Λουσία Ρεστρέπο ήταν υπηρέτρια σε μια φάρμα. Απολύθηκε, όταν έμεινε έγκυος από τον εργοδότη της και αποφάσισε μετά από πολλές δυσκολίες να μετακομίσει στο Μεδεγίν, όταν η Γκριζέλντα ήταν 3 ετών.

Στον αγώνα της να επιβιώσει και να βοηθήσει τη μητέρα της, δεν δίστασε να καταφύγει στην παρανομία, σε ηλικία μόλις 11 ετών. Όπως λέγεται, στην πρώτη της προσπάθεια να κερδίσει χρήματα, απήγαγε ένα αγόρι, που προερχόταν από μια εύπορη οικογένεια.

Όταν ζήτησε λύτρα από τους γονείς του και είδε ότι τελικά, δεν συμμορφώνονται, δεν δίστασε να το σκοτώσει. Στα 14 της χρόνια, εγκατέλειψε το σπίτι της, μετά από έναν μεγάλο καβγά που είχε με την αλκοολική μητέρα της που συνήθιζε να καταφεύγει στην πορνεία, για να εξασφαλίσει τα προς το ζην.

Ο Κάρλος Τρουχίγιο

Έναν χρόνο αργότερα, συνεχίζοντας να ψάχνει τρόπο να επιβιώσει, γνώρισε έναν προαγωγό κι εγκληματία με ειδίκευση στην πλαστογραφία βίζας για όσους ήθελαν να ταξιδέψουν στις ΗΠΑ, με το όνομα Κάρλος Τρουχίγιο. Ξεκίνησε να εργάζεται για εκείνον και σε ηλικία 14 ετών, μετακόμισε μαζί του στην Αμερικη.

Στα 21 της ήταν ήδη παντρεμένη, ενώ είχαν αποκτήσει τρεις γιους, τον Οσβάλντο, τον Ντίξον και τον Ούμπερ. Για χρόνια, ζούσαν όχι μόνο σαν ζευγάρι, αλλά και σαν «συνεργάτες», με τη Γκριζέλντα να μαθαίνει από εκείνον όλα τα «κόλπα» της παρανομίας, προκειμένου στη συνέχεια, να τον... αντικαταστήσει.

Όταν πλέον, ήταν σίγουρη ότι μπορούσε να συνεχίσει μόνη, τελείωσε τη σχέση της μαζί του. Άλλοι λένε πως ο Τουχίγιο πέθανε από κίρρωση, όμως υπάρχει και η φήμη πως η πρώην του έδωσε εντολή να τον σκοτώσουν.

Ο Αλμπέρτο Μπράβο και η «αρχή της αυτοκρατορίας»

Επόμενος σταθμός στη ζωή της και ίσως ο πιο σημαντικός, ήταν ο Αλμπέρτο Μπράβο. Πρόκειται για τον δεύτερο σύζυγο της «Μαύρης Χήρας», όπως ονομάστηκε αργότερα, ο οποίος ήταν κι εκείνος που την έβαλε πιο βαθιά στο «παιχνίδι των ναρκωτικών».

Στο βιβλίο «Most Perverse Women in History», η συγγραφέας Σουζάνα Καστεγιάνο αναφέρει πως «το κίνητρο της Γκριζέλντα δεν ήταν ποτέ η αγάπη, αλλά το συμφέρον».

Εκμεταλλεύτηκαν την εταιρεία εισαγωγής ρούχων, που είχε ο Μπράβο και μαζί έστησαν μια «μπίζνα» που ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Γνωστή για τη φαντασία και την ευρηματικότητά της, η Γκριζέλντα είχε την ιδέα να κρύβουν ποσότητες ναρκωτικών ράβοντάς τις μέσα στα υφάσματα και να τα μεταφέρουν έτσι, λαθραία στην Αμερική.



Μάλιστα, ξεκίνησε και τη δική της σειρά με εσώρουχα, τα οποία είχαν κρυφά σημεία, όπου οι γυναίκες μπορούσαν να αποθηκεύσυν τα ναρκωτικά, που διακινούσαν. Στη συνέχεια, άνοιξε το δικό της κατάστημα για την πώλησή τους.

Το ζευγάρι συνεργάστηκε για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα και φέρεται να κέρδισε μαζί εκατομμύρια δολάρια. Ωστόσο, λένε συνήθως πως οι σχέσεις χαλάνε όταν μπαίνουν στη μέση τα χρήματα. Ο χωρισμός τους λοιπόν, ήταν αναμενόμενος, με την Γκριζέλντα να κατηγορεί τον σύζυγό της για υπεξαίρεση χρημάτων.

Ωστόσο, ενώ η σχέση τους θα μπορούσε να είχε λήξει αναίμακτα, μάλλον δεν συμβαίνει το ίδιο όταν μιλά κανείς για δύο μεγάλους εμπόρους ναρκωτικών, με κοινά συμφέροντα. Ένα μοιραίο βράδυ, η Μπλάνκο ζήτησε από τον Μπράβο να βρεθούν για να συζητήσουν σχετικά με τον χωρισμό τους. Τα πράγματα όμως, πήραν λάθος τροπή, με αποτέλεσμα να καταλήξουν σε ανταλλαγή πυροβολισμών.

Αν και ο Μπράβο κατάφερε να τραυματίσει πρώτος την πρώην αγαπημένη του με μία σφαίρα στο στομάχι της, εκείνη επέζησε και φρόντισε να δώσει ένα τέλος σε αυτό το κεφάλαιο. Με μία σειρά από σφαίρες στο κεφάλι του, η Γκριζέλντα Μπλάνκο «εκδικήθηκε» τον σύζυγό της για την προδοσία του.

Ο Ντάριο Σεπουλβέντα και το παρατσούκλι «Μαύρη Χήρα»

Ο τελευταίος άντρας που πέρασε από τη ζωή της ήταν ο Ντάριο Σεπουλβέντα, με τον οποίο απέκτησε ακόμα ένα παιδί, που πήρε το όνομα «Μάικλ Κορλεόνε». Το 1978 μετακόμισαν μαζί στο Μαϊάμι. Αυτή η χρονιά σήμανε και την αρχή μιας νέας εποχής για τη Γκριζέλντα, η οποία πλέον, δεν χρειαζόταν να εμπιστευτεί κανέναν για τις δουλειές της, αφού διοικούσε μόνη της το καρτέλ.

Βλέποντας την πόλη να εξελίσσεται σιγά-σιγά σε έναν από τους διασημότερους προορισμούς διακοπών, αλλά και πρωτεύουσα της «άγριας ζωής», άρπαξε αμέσως την ευκαιρία και φαίνεται πως γνώριζε ακριβώς τι έπρεπε να κάνει.

Ο Ντάριο Σεπουλβέντα ήταν ο λόγος που έγινε γνωστή με το παρατσούκλι «Μαύρη Χήρα», αφού στο τέλος, σκότωσε και αυτόν. Το ζευγάρι χώρισε όταν ο Μάικλ ήταν 4 ετών, καθώς δεν συμφωνούσε ως προς τη διαπαιδαγώγηση του.

Εκείνη θεωρούσε πως ο μικρός έπρεπε να ακολουθήσει την οικογενειακή επιχείρηση, αντί να πηγαίνει σχολείο, με τον σύζυγό της να διαφωνεί. Στη συνέχεια, ακολούθησαν πολλοί καβγάδες σχετικά με την επιμέλειά του. Ο Ντάριο πήρε τον Μάικλ και διέφυγαν μαζί στην Κολομβία, όμως δεν υπολόγισε πώς θα αντιδρούσε η Γκριζέλντα.

Διέταξε δολοφόνους να τον ακολουθήσουν, για να πάρουν «πίσω» τον Μάικλ και να τον σκοτώσουν. Επιπλέον, πλήρωσε την αστυνομία του Μεδεγίν να συλλάβει τον σύζυγο της και «λάδωσε» την υπηρεσία μετανάστευσης για να μην εμπλακεί.


Ο «υπάλληλος» της «Νονάς» δεν άργησε να τον βρει. Βλέποντας τον δολοφόνο του, ο Σεπούλδεβα έτρεξε να απομακρυνθεί από τον γιο του, ώστε να μην τον βάλει σε κίνδυνο. Η σφαίρα τον βρήκε στην πλάτη, με τον θάνατό του να είναι ακαριαίος. Πριν φτάσει 30 χρονών, ο Μάκλ είχε χάσει συνολικά 20 συγγενείς του.

Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από τότε, η Γκριζέλντα Μπλάνκο είχε ήδη βάλει στην αγορά την κοκαΐνη κι έγινε μια από τις μεγαλύτερες εμπόρους ναρκωτικών όλων των εποχών, με εκτιμήσεις να αναφέρουν ότι διακινούσε λαθραία περισσότερους από τρεις τόνους κοκαΐνης ετησίως στις ΗΠΑ, αποκομίζοντας περίπου 80 εκατο. δολάρια τον μήνα.

Ο Αμερικανός λαθρέμπορος ναρκωτικών από το Μεδεγίν, Μαξ Μέρλμεσταϊν έχει γράψει στο βιβλίο με τίτλο «The Man Who Saw It Raining Coca» ότι «αν δεν υπήρχε η Γκριζέλντα Μπλάνκο, δεν θα υπήρχε πόλεμος κοκαΐνης».

Πώς κατάφερε να γίνει η «βασίλισσα της κοκαΐνης»

Ίσως το γεγονός ότι ήταν η πρώτη γυναίκα που «εισέβαλε» στον υπόγειο κόσμο των ναρκωτικών και των καρτέλ, συχνά έκανε τους «συναδέλφους» της να την υποτιμούν. Ωστόσο, φαίνεται πως αυτό ήταν και το «όπλο» της.

Κανείς τους δεν περίμενε τι ήταν ικανή να κάνει η Γκριζέλντα Μπλάνκο κι ενώ πίστευαν ότι μπορούν να «ξεγελάσουν μια γυναίκα», εκείνη σχεδίαζε την καταστροφή τους.



Με την πάροδο των χρόνων, η Μπλάνκο μελετούσε προσεκτικά τις κινήσεις των ανταγωνιστών της, σχεδίαζε τα επόμενα βήματά της που ήταν πάντα πιο μπροστά από τα δικά τους και όταν έβλεπε μπροστά της τον κίνδυνο, δεν δίσταζε να τον εξαφανίσει.

Δεν ήταν λίγες οι φορές που έδωσε εντολή σε εκτελεστές της να δολοφονήσουν τους εχθρούς της, που απειλούσαν όσα είχε «χτίσει».

Πέρα από το «ξεκαθάρισμα» όμως, που τη βοήθησε κατά κάποιον τρόπο, να ανελιχθεί, σημαντικό ρόλο έπαιξε και η επιχειρηματική της δεινότητα. Ο Στιβ Τζορτζ, μέλος της Διεύθυνσης Δίωξης Ναρκωτικών, δήλωσε σε συνέντευξή του στη Sun-Sentinel ότι η Γκριζέλντα Μπλάνκο ήταν η πρώτη από τους εμπόρους που χρησιμοποίησε «πολλαπλές πηγές προμηθειών, ώστε να μπορεί να διατηρεί στο μέγιστο τη ροή κοκαΐνης».

Μπορεί στην αρχή να ξεκίνησε κρύβοντας τη λευκή σκόνη σε υφάσματα και εσώρουχα, στη συνέχεια όμως, βρήκε κι άλλους τρόπους να τη μεταφέρει. Φημολογείται πως έφτασε να κρύψει μεγάλη ποσότητα κοκαΐνης μέχρι και σε ένα πλοίο, το «Gloria» το οποίο στάλθηκε από την Κολομβία στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, με αφορμή τη 200ή επέτειο της Αμερικής.

Μιλώντας για εκείνη, η συγγραφέας του βιβλίου «Narcas: The Secret Rise of Women in Latin America's Cartels», Ντέμπορα Μπονέλο αναφέρει στο BBC Culture: «Αναγνώρισε την αγορά, είδε μια επιχειρηματική ευκαιρία και την εκμεταλλεύτηκε στο έπακρον».

Η Γκριζέλντα Μπλάνκο αποτελούσε έμπνευση για πολλούς «συναδέλφους» της, που βοηθήθηκαν από εκείνη για να «εδραιωθούν» στις ΗΠΑ. Ανάμεσα σε αυτούς και ο Πάμπλο Εσκομπάρ.

Στο προσωπικό της ημερολόγιο, η Γκριζέλντα είχε γράψει πως κάποια στιγμή είχαν συνδεθεί και ερωτικά, ενώ έκανε λόγο για μια παθιασμένη σχέση. Στην τηλεοπτική σειρά «Narcos», ο τηλεοπτικός Πάμπλο Εσκομπάρ ακούγεται να λέει σε μία σκηνή: «Ο μόνος άνθρωπος που φοβήθηκα ποτέ ήταν γυναίκα και τη λένε Γκριζέλντα Μπλάνκο».

Η σύλληψή της στην Καλιφόρνια

Για χρόνια ήταν μία από τους πιο περιζήτητους καταζητούμενους βαρόνους ναρκωτικών. Όμως, όσο κι αν προσπαθούσαν να την εντοπίσουν, η Γκριζέλντα Μπλάνκο ζούσε σαν «φάντασμα» και κατάφερνε έτσι, να αποφεύγει τη σύλληψη, μετακινούμενη από το ένα μέρος στο άλλο.

Εκείνος που ανέλαβε για πρώτη φορά την έρευνα για τη σύλληψή της το 1977, ήταν ένας ειδικός πράκτορας της Δίωξης Ναρκωτικών, ο Τσαρλς Σεσίλ. Ενώ είχε εκδώσει ένταλμα για εκείνη σε ολόκληρη την Κολομβία, είδε ότι χάνει τον χρόνο του άσκοπα, καθώς η Μπλάνκο είχε φύγει από τη χώρα.

Φοβούμενη για τη ζωή της, καθώς εμπλεκόταν σε πάνω από 200 δολοφονίες κι ενώ οι εχθροί της την είχαν στοχοποιήσει, αποφάσισε να μετακομίσει στην Καλιφόρνια το 1984.

Μπορεί το «κυνηγητό» να κράτησε για χρόνια, όμως τελικά, το 1985 η Γκριζέλντα Μπλάνκο συνελήφθη στο σπίτι της στο Ιρβάιν της Καλιφόρνια. Η αστυνομία την εντόπισε εκεί, τα ξημερώματα της 10ης Φεβρουαρίου του 1985.

Σύμφωνα με τον ανιψιό του Αλμπέρτο Μπράβο, του πρώτου της συζύγου, που την παρακολουθούσε μαζί με εκτελεστές, ψάχνοντας την κατάλληλη στιγμή για τη δολοφονία της, την ώρα που συνελήφθη, διάβαζε τη Βίβλο.

Καταδικάστηκε για παρασκευή κοκαΐνης, εισαγωγή της ουσίας στις ΗΠΑ και διανομής της. Εξέτισε τελικά, ποινή κάθειρξης 15 ετών. Λέγεται πως όσο βρισκόταν στη φυλακή, συνέχιζε να διευθύνει την αυτοκρατορία της, μέσω του συντρόφου της, Τσαρλς Κόσμπι.

Εννέα χρόνια αργότερα, κατηγορήθηκε επίσης, για τον θάνατο ενός νεαρού αγοριού με το όνομα Τζόνι Κάστρο, ο οποίος σκοτώθηκε καταλάθος, κατά τη διάρκεια ενός χτυπήματος που είχε διατάξει η Μπλάνκο στο παρελθόν.

Το 1998 δήλωσε ένοχη σε τρεις ακόμα κατηγορίες για φόνο δεύτερου βαθμού, γεγονός που έκανε τον δικαστή να μειώσει την ποινή φυλάκισής της, κατά έξι χρόνια.

Επιπλέον, το 2002 η Γκριζέλντα αντιμετώπισε μια περιπέτεια με την υγεία της. Συγκεκριμένα, έπαθε έμφραγμα, ενώ ακολούθησε μια σειρά από προβλήματα υγείας που οδήγησαν στην αποφυλάκιση της, το 2004.

Ο θάνατος της Γκριζέλντα Μπλάνκο

Λίγο μετά την αποφυλάκισή της, απελάθηκε στο Μεδεγίν και έζησε εκεί χωρίς να κάνει αισθητή την παρουσία της. Η τελευταία δημόσια εμφάνιση που είχε κάνει ήταν το 2007, στο αεροδρόμιο της Μπογκοτά.

Ωστόσο, η «νονά της κοκαΐνης» είχε εχθρούς παντού. Το 2012 κι ενώ έβγαινε από ένα κρεοπωλείο στο Μεντεγίν, ακολουθώντας πια μία πιο... φυσιολογική και ήρεμη ζωή πλέον, η Γκριζέλντα Μπλάνκο έπεσε νεκρή από μια σφαίρα.

Η τραγική ειρωνεία μάλιστα, ήταν πως σκοτώθηκε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο, με τον οποίο η ίδια σχεδίαζε τις εκτελέσεις της. Ο δράστης την πυροβόλησε, ενώ ήταν πάνω σε μια μοτοσικλέτα και αμέσως, εξαφανίστηκε χωρίς να γίνει αντιληπτός.

Σε δηλώσεις που είχε κάνει η σύζυγος του γιου της, Μάικλ Κορλεόνε είχε αναφέρει πως τα τελευταία χρόνια η Γκριζέλντα Μπλάνκο είχε αλλάξει ζωή και ασχολούταν με τα κτηματομεσιτικά. Είχε ασπαστεί επίσης, τον Χριστιανισμό.

Οι τρεις γιοι από τον πρώτο της γάμο δολοφονήθηκαν. Ο Μάικλ Κορλεόνε είναι ο μόνος που έχει επιβιώσει, μετά από επτά απόπειρες δολοφονίας εναντίον του. Όσο καιρό η μητέρα του βρισκόταν στη φυλακή, μεγάλωσε με τη μητέρα της ή και με κάποια έμπιστα μέλη του καρτέλ της.

Φαίνεται πως στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο γιος ακολούθησε τα χνάρια της μητέρας του και το 2012 ο Μάικλ Κορλεόνε καταδικάστηκε για δύο κακουργήματα, διακίνηση κοκαΐνης και συνωμοσία για διακίνηση κοκαΐνης και τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό.


Η σειρά Griseldaστο Netflix



Το «Griselda» λειτουργεί ως μία απόδειξη του υποκριτικού ταλέντου της Sofia Vergara, η οποία γίνεται ένα με τον ρόλο της, και ως μία ιστορία για τη σκληρότητα των καρτέλ ναρκωτικών. Ένα απόφθεγμα από τον Pablo Escobar ανοίγει τη νέα μίνι σειρά του Netflix. Ο γνωστός βαρόνος των ναρκωτικών είχε δηλώσει πως «ο μόνος άνθρωπος που φοβήθηκα ποτέ ήταν γυναίκα και είχε το όνομα Griselda Blanco». Σε αυτό το πρόσωπο επικεντρώνεται η νέα και άκρως διασκεδαστική σειρά της ομάδας πίσω από το «Narcos». Ο σεναριογράφος Doug Miro, ο παραγωγός Eric Newman και ο σκηνοθέτης Andrés Baiz μας βυθίζουν ξανά στον κόσμο των ναρκωτικών και της παρανομίας για να πουν την ιστορία μίας γυναίκας που θέλει όλα αυτά που της ανήκουν, ακόμα και αν καταστρέψει τον εαυτό της στην πορεία.

Οι παραγωγοί της σειράς, αυτή τη φορά δεν ενδιαφέρονται τόσο για την ακριβή αποτύπωση των γεγονότων όπως είχαν κάνει στο «Narcos» και αυτό φαίνεται από τα πρώτα λεπτά της σειράς. Βρισκόμαστε στο Μεδεγίν της Κολομβίας τη δεκαετία του ’70 και μία τραυματισμένη Griselda μαζεύει τους τρεις γιους της για να δραπετεύσει από τον άντρα της, που ήταν και ο ίδιος έμπορος ναρκωτικών και να μετακομίσει στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Μια φίλη της, η Carmen (Paulina Dávila), που έκανε ένα παρόμοιο ταξίδι λίγα χρόνια πριν, τους δέχεται και της προσφέρει μία δουλειά στο ταξιδιωτικό της πρακτορείο, μακριά από τον κόσμο των ναρκωτικών και των καρτέλ. Αυτό που δεν γνωρίζει, όμως, είναι πως η Griselda τράπηκε σε φυγή από το Μεδεγίν έχοντας στην κατοχή της ένα κιλό άκοπη κοκαΐνη με σκοπό να την πουλήσει και να μπορέσει να εξασφαλίσει στην οικογένειά της τα προς το ζην. Το δέλεαρ των πολλών χρημάτων αποδεικνύεται πολύ μεγάλο και εμπλέκεται ξανά στον κόσμο από τον οποίο προσπάθησε να δραπετεύσει. Στην πραγματικότητα, η Griselda ήρθε στο Μαϊάμι ως μέρος της απόδρασής της από τις κατηγορίες ομοσπονδιακών για το στήσιμο μίας επιχείρησης ναρκωτικών στη Νέα Υόρκη την οποία διοικούσε με μεγάλη επιτυχία για δέκα χρόνια.

Οι δημιουργοί της σειράς αποφάσισαν να ακολουθήσουν την ιστορία ενός αουτσάιντερ με το οποίο μπορεί το κοινό να ταυτιστεί. Η ιστορία της σειράς έξι επεισοδίων του Netflix θέλει να σε κάνει να καταλάβεις αυτή τη γυναίκα, να νιώσεις τον φόβο, τον πόθο της να αποδείξει ποια είναι, αλλά και να σε αγγίξει συναισθηματικά η προδιαγεγραμμένη πτώση της. Φαίνεται πως στο πρόσωπο της «Νονάς» -όπως ήταν το παρατσούκλι της στα καρτέλ- οι δημιουργοί βρήκαν κάτι να κατακρίνουν, αλλά και να θαυμάσουν. Ουσιαστικά, βρήκαν ένα άτομο που μπορούσε να λειτουργήσει ως όχημα για να πουν την ιστορία μίας αντιηρωίδας όπως αυτούς που έχουμε δει σε κλασικές σειρές («Mad Men», «Breaking Bad»).

Η σειρά συμπιέζει τα τρία χρόνια της ζωής της «Νονάς» στο Μαϊμί σε έξι ωριαία επεισόδια, όμως, ούτε ένα λεπτό, ούτε μία κίνηση δεν πάει χαμένη. Κανένας χαρακτήρας, κανένα κομμάτι της πλοκής δεν είναι παραπανίσιο. Η σειρά είναι τόσο άψογα δομημένη και δεμένη που όλα έχουν την σημασία τους. Στοιχεία που έχουμε δει στα πρώτα επεισόδια θα τα συναντήσουμε αργότερα και θεματικές που έχουν συζητηθεί θα επιστρέψουν με διαφορετικούς τρόπους μέχρι το φινάλε.

Παράλληλα, το «Griselda» θέλει να μιλήσει και για τον μισογυνισμό της εποχής. Η ίδια η πρωταγωνίστρια συναντάει σε κάθε στροφή και σε κάθε απόπειρά της να δικτυωθεί στον κόσμο των καρτέλ του Μαϊάμι σεξισμό και μισογυνισμό. Συχνά η ίδια καταφέρνει να τα ξεπεράσει χρησιμοποιώντας τα ως όπλο και λαμβάνοντας υπόψιν της όσα οι άλλοι δεν περιμένουν από μία γυναίκα. Ο χαρακτήρας -όπως αποτυπώνεται τουλάχιστον στη σειρά- είναι ένας από αυτούς τους ανθρώπους που τους θαυμάζεις, αλλά ταυτόχρονα σε τρομοκρατούν.

Από την άλλη μεριά, οι δημιουργοί έχουν βάλει στο κάδρο και μία γυναίκα αστυνομικό η οποία συναντάει τα ίδια προβλήματα προσπαθώντας, όμως, να κάνει το καλό. Η June της Juliana Aidén Martinez είναι η πρώτη που σκέφτεται την πιθανότητα να υπάρχει ένας νέος παίκτης στην πόλη και αυτός να είναι μία γυναίκα. Όπως λέει η ίδια σε ένα από τα πρώτα επεισόδια, δεν είναι απλά μία φιλενάδα που βρίσκεται σε λάθος μέρος, τη λάθος στιγμή, αλλά ένας παίκτης που προσπαθεί να κερδίσει επιρροή στα καρτέλ. Οι προσπάθειές της να ακουστεί πνίγονται μέσα σε ένα συνεχόμενα κύμα αρνητικών αντιδράσεων και του χιούμορ των συναδέλφων της που κυμαίνεται από το να ανάβουν το κλιματιστικό για να φαίνονται οι θηλές της μέσα από το πουκάμισο, μέχρι να γεμίζουν το γραφείο της με τσαλακωμένα αντίγραφα της αναφοράς της για αυτή τη νέα επικίνδυνη γυναίκα στον κόσμο των ναρκωτικών του Μαϊάμι δείχνοντας πόσο λίγο τους νοιάζει η γνώμη της.

Το «Griselda» δεν καταφέρνει να μιλήσει για το θέμα αυτό και στα επεισόδια του δεύτερου μισού της και να εγείρει θέματα που θα το διαφοροποιούσαν ακόμα περισσότερο από το «Narcos» και άλλες σειρές και ταινίες που έχουν ασχοληθεί με τον κόσμο των καρτέλ και των ναρκωτικών. Φαίνεται πως οι δημιουργοί θέλουν να επικεντρωθούν περισσότερο στο χάος και την καταστροφή που δημιούργησε η πρωταγωνίστριά τους κερδίζοντας ταυτόχρονα μία χλιδάτη ζωή με τεράστια επιρροή. Έτσι, η ιστορία της Blanco αγγίζει όλα αυτά τα σημεία που περιμένουμε από τέτοιου είδους ιστορίες και δεν καταφέρνει να διαφοροποιηθεί τελείως και να μας δώσει αυτό το κάτι διαφορετικό που περιμέναμε από τα πρώτα επεισόδια. Όμως, είναι τόσο διασκεδαστική και καθηλωτική στο σύνολό της η σειρά που αυτά είναι ψήγματα.

Η υποψήφια για Emmy ηθοποιός από την κολομβιανή πόλη Μπαρανκίγια, ενσαρκώνει έναν εντελώς διαφορετικό ρόλο από εκείνον της Γκλόρια Πρίτσετ που υποδύθηκε επί 11 χρόνια στη βραβευμένη αμερικανική κωμωδία καταστάσεων (sitcom), «Modern Family». Και τα καταφέρνει εντυπωσιακά. Η ερμηνεία της αποδεικνύει ότι μπορεί να ισορροπήσει ανάμεσα σε έναν «ανάλαφρο» χαρακτήρα με χιούμορ και έναν «σκοτεινό» που χρειάζεται χρόνος μέχρι να αποκαλυφθούν οι πραγματικές του προθέσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, ένα στοιχείο που τη βοηθά στη σταδιακή μεταμόρφωση της Μπλάνκο από μητέρα-φυγά χωρίς χρήματα σε παντοδύναμη επιχειρηματία, είναι το ύφος των επεισοδίων. Αντίθετα με παρόμοιες πιο σκληρές τηλεοπτικές παραγωγές που παρακολουθήσαμε στο παρελθόν, όπως τα «Breaking Bad» (2008), «Narcos» (2015) και «El Chapo» (2017), το «Griselda», αν και έντονο αφηγηματικά, έχει μια πιο φωτεινή αισθητική και πιο ανθρώπινες σκηνές που μπορεί να οδηγήσουν στη συμπάθεια της πρωταγωνίστριας.

Η Vergara καταφέρνει να χαθεί μέσα στον ρόλο της και να γίνει ένα με τον άνθρωπο που έχει να υποδυθεί. Μπορεί η προσθετική μύτη να σου αποσπά την προσοχή σε μερικές σκηνές, όμως, η Vergara ξεπερνάει κάθε εμπόδιο για να δείξει όλες τις πτυχές αυτής της προσωπικότητας. Την βαναυσότητά της, τον φόβο της, το μητρικό της ένστικτο και είναι άψογη στην αποτύπωση του πώς πρώιμες δύσκολες εμπειρίες μπορούν να δημιουργήσουν ένα ένστικτο επιβίωσης σε μερικούς ανθρώπους που τους οδηγεί σε εκρήξεις βίας.

Αν οι δημιουργοί σε κάποιες στιγμές θαυμάζουν πολύ την «Griselda» για να την δαιμονοποιήσουν πλήρως, η Vergara είναι εκεί για να δείξει την σκληρότητα και την βαναυσότητα αυτής της γυναίκας. Η Κολομβιανή ηθοποιός δημιουργεί μία αντιηρωΐδα που θα μείνει στην τηλεοπτική ιστορία.

Εκτός από τη Vergara, το καστ περιλαμβάνει εκπληκτικές ερμηνείες από τους Karol G, Vanessa Ferlito και Alberto Guerra.

Οι αντιδράσεις για τη σειρά



Ο μοναδικός από τους εν ζωή γιούς της βαρώνης των ναρκωτικών, Griselda Blanco μηνύει το Netflix για χρήση προσωπικών αφηγήσεων δίχως άδεια στη νέα σειρά Griselda, που θα κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου 2024. Ο Michael Sepulveda Blanco, υποστηρίζει ότι η πρωταγωνίστρια Sofia Vergara και άλλοι παραγωγοί της σειράς χρησιμοποίησαν δικό του λογοτεχνικό έργο και θα προκληθεί ανεπανόρθωτη ζημιά στη φήμη του στη βιομηχανία της διασκέδασης αν δεν ανταμειφθεί ανάλογα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Rolling Stone. Ζητάει να ληφθούν προσωρινά μέτρα, προφανώς για να μην πραγματοποιηθεί η πρεμιέρα της σειράς και κατηγορεί δύο πρώην συνεργάτες του για τη "διαρροή" των αφηγήσεων για τη μητέρα του και την ευρύτερη οικογένειά του.

Συνεχίζει λέγοντας ότι αφιέρωσε αρκετά χρόνια στην σχολαστική καταγραφή των ιδιωτικών αφηγήσεων της ζωής του, καθώς και της ζωής της μητέρας του, με την πρόθεση να δημοσιεύσει ένα βιβλίο και να δημιουργήσει μια ισπανική σαπουνόπερα. Αυτές οι αφηγήσεις φέρεται να χρησιμοποιήθηκαν στη συνέχεια στη σειρά του Netflix, παρά το γεγονός ότι η πλατφόρμα τον ενημέρωσε πως δεν υπήρχαν σχέδια για συνεργασία μαζί του ή χρήση αυτών των ιδιωτικών εγγράφων.

Επίσης, κομμάτια της ζωής της Blanco έχουν παιχτεί στο παρελθόν στις ταινίες ντοκιμαντέρ Cocaine Cowboys (2006-2008) και στο αστυνομικό δράμα Cocaine Godmother (2017), με πρωταγωνίστρια την Catherine Zeta-Jones.

Griselda: Διαβάστε ποιοι χαρακτήρες είναι πραγματικοί στη σειρά του Netflix

H Griselda δεν είναι ο μόνος πραγματικός χαρακτήρας.

Η June Hawkins είναι η αστυνομικός του Μαϊάμι που βοήθησε στην πτώση της Γκριζέλντα και την υποδύεται η Juliana Aidén Martinez. Στη σειρά η June Hawkins εμφανίζεται εξίσου υποτιμημένη με τη Blanco.

Η Carla (δεν είναι πραγματικός χαρακτήρας) που υποδύεται η Karol G. Παρότι δεν υπάρχει καμία μοναδική πραγματική γυναίκα που να σχετίζεται με την Carla, όσοι έχουν δει τη σειρά μιλούν για το πόσο ρεαλιστική είναι η απόδοση του χαρακτήρα εξαιτίας της ηθοποιού που την υποδύθηκε. Στην πραγματική ζωή, η Karol G (γεννημένη Carolina Giraldo Navarro) είναι καλλιτέχνης της reggaeton, έχει περισσότερους από 67 εκατομμύρια ακόλουθους στο Instagram και κατέχει πέντε παγκόσμια ρεκόρ Γκίνες για τη μουσική της. Κέρδισε το πιο πρόσφατο το 2023 ως η πρώτη γυναίκα τραγουδίστρια που έφτασε στο Νο 1 του Billboard με ένα άλμπουμ στα ισπανικά.

Η Karol G τραγουδίστρια παρευρέθηκε στην πρεμιέρα της πολυαναμενόμενης σειράς στο Μαϊάμι την Τρίτη (23/01), όπου μίλησε στο ET γι’ αυτή τη νέα πρόκληση στην καριέρα της.

«Ήμουν εξαιρετικά αγχωμένη. Νομίζω ότι με πλησίασαν για να παίξω έναν διαφορετικό ρόλο για να παίξω», αποκάλυψε.

Οι δημιουργοί του «Griselda» ήθελαν να έχει έναν μεγαλύτερο ρόλο στη σειρά, όμως η 32χρονη Κολομβιανή τραγουδίστρια ένιωσε ότι δεν ήταν αρκετά έτοιμη να επωμιστεί αυτό το βάρος στην πρώτη εμφάνισή της ως ηθοποιός.

«Σκέφτηκα: “Περίμενε, είναι η πρώτη φορά που το κάνω αυτό και νομίζω ότι θα δεχτώ κάτι λιγότερο”. Ήθελα να αρχίσω να μαθαίνω πρώτα», σημείωσε.

Η Karol G θυμήθηκε με χαρά πώς προσπάθησε απλώς να αξιοποιήσει την ευκαιρία και να συγκεντρώσει κάθε πολύτιμη εμπειρία που υπήρχε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων της σειράς.

«Ήμουν ένα μικρό σφουγγάρι που απορροφούσε τα πάντα στο πλατό και μάθαινα πολλά από τους άλλους συμπρωταγωνιστές μου και είμαι πολύ χαρούμενη», ανέφερε.

«Νομίζω ότι όλα είναι τόσο όμορφα. Βγήκε τόσο όμορφο. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη για το μέλλον», πρόσθεσε.

Η Karol G υποδύεται στο «Griselda» έναν χαρακτήρα με το όνομα Carla και εξήγησε ότι ένα σημαντικό βήμα για να μπει στον ρόλο της ήταν να μπορέσει να δει τον εαυτό της με τα ανάλογα ρούχα και το μακιγιάζ και να γίνει ένας άλλος άνθρωπος. 

Τέλος, η εισαγγελέας (πραγματικός χαρακτήρας) την υποδύεται η Eva La Dare. Αν και ο χαρακτήρας δεν κατονομάζεται στη σειρά, η εισαγγελέας εκείνη την εποχή ήταν η Catherine Vogel. Η Eva La Dare ενσαρκώνει αυτή την προσωπικότητα.

Η Sofia Vergara  μιλάει για την ανάπτυξη του Griselda για το Netflix, για όσα ζήλεψε διστακτικά σε μία βαρόνο ναρκωτικών, και για την ανάγκη της να κάνει κάτι διαφορετικό.



Η ιδέα του Griselda άρχισε να απασχολεί τη Sofia Vergara πριν από περίπου 15 χρόνια. Λίγο πριν αναλάβει τον ρόλο που θα την έβαζε πρώτη στη λίστα των πιο ακριβοπληρωμένων τηλεοπτικών ηθοποιών, αυτόν της Gloria Pritchett που υποδυόταν επί 250 επεισόδια στο Modern Family, η Vergara δεν ήταν ακόμη σταρ και σίγουρα δεν την περίμεναν πολλές προσφορές στην πόρτα της.

Η Griselda Blanco, μία Κολομβιανή βαρόνη ναρκωτικών που μπορεί να μην ήταν τόσο γνωστή όσο ήταν κάποιοι από τους πιο διάσημους άνδρες συναδέλφους της, όπως ο Pablo Escobar ή οι αδελφοί Ochoa – παρότι υπήρξε εξίσου αδίστακτη και φιλόδοξη – τράβηξε για πρώτη φορά την προσοχή της Vergara όταν είχε παρακολουθήσει ένα σχετικό ντοκιμαντέρ το 2006.

Τότε άρχισε να αναζητά περισσότερες πληροφορίες για την αιματοβαμμένη αυτοκρατορία της Griselda και, σιγά-σιγά, η γυναίκα έγινε μία φιγούρα που η ηθοποιός ήταν αποφασισμένη να υποδυθεί κάποια στιγμή.

Εκείνες τις μέρες ωστόσο, η ηθοποιός είχε συμφωνία με το ABC, όμως δύο από τις σειρές στις οποίες συμμετείχε είχαν ακυρωθεί μετά από μία σεζόν.

Με τη δημιουργική της καριέρα ακόμα σε άνθηση, η Vergara αποφάσισε να κρατήσει το όνειρό της σε δεύτερη μοίρα, και υπέγραψε για το Modern Family το 2009. Η σειρά καθόρισε την καριέρα της, έφτασε τις 11 σεζόν, της χάρισε τέσσερις υποψηφιότητες για Emmy και έβαλε σε τροχιά το άστρο της. Τώρα, ο ρόλος που η Vergara λαχταρούσε για το μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της φτάνει στην οθόνη.

Για τη δημιουργία του Griselda, η Vergara που περνούσε τρεις ώρες στην καρέκλα του μακιγιάζ για να μεταμορφωθεί στη Blanco και μία για να τη βγάλει από πάνω της, ενώ άλλαξε επίσης και τη στάση του σώματός της με συνέπειες στην υγεία της, συνεργάστηκε με τον παραγωγό και σεναριογράφο Eric Newman και τον σκηνοθέτη Andrés Baiz. Αμφότεροι βετεράνοι των Narcos και Narcos: Mexico του Netflix.

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε όσα δήλωσε για τη διαδικασία ανάπτυξης του Griselda, όσα την τράβηξαν στον χαρακτήρα και όσα ζήλεψε διστακτικά σε μία τέτοια γυναίκα, και για την ανάγκη της να κάνει κάτι διαφορετικό.


Το πρώτο πράγμα που με ενδιέφερε σε εκείνη ήταν πως δεν την είχα ακούσει ποτέ, ενώ μεγάλωνα στην Κολομβία εκείνη την εποχή. Την εποχή όπου η διακίνηση ναρκωτικών ανθούσε, όπου κάθε αφεντικό των καρτέλ ήταν γνωστό όνομα. Γνωρίζαμε τι έκαναν. Τους έψαχναν οι Ηνωμένες Πολιτείες. Οπότε ήταν πολύ ενδιαφέρον για μένα ότι υπήρξε μία γυναίκα που μπορούσε να φτάσει στο ίδιο επίπεδο με τους άνδρες του επαγγέλματος, όμως δεν ξέραμε ποια ήταν. Εγώ δεν ήξερα, η οικογένειά μου δεν ήξερε.

Από τη στιγμή που άκουσα γι’ αυτήν για πρώτη φορά στο ντοκιμαντέρ Cocaine Cowboys, σκέφτηκα, είναι αληθινή; Αλλά το ξέχασα μέχρι που είδα ένα άρθρο σε ένα αεροπλάνο, σε ένα περιοδικό. Από τότε άρχισα να ρωτάω κάθε ναρκέμπορο που ήξερα αν ήταν αλήθεια ότι είχαν ακούσει γι’ αυτήν [γέλια]. Άρχισα να ρωτάω τους πάντες. Και τότε συνειδητοποίησα πως ναι, αυτή η γυναίκα υπήρξε.

Υπάρχουν δημόσια αρχεία για τα περισσότερα από όσα έκανε, επειδή πήγε στη φυλακή για 22 χρόνια στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ήταν ακόμα ζωντανή όταν άρχισα να σκέφτομαι το έργο, και αυτό ήταν λίγο δύσκολο για μένα. Σκέφτηκα ότι δεν ήθελα να της πλέξω το εγκώμιο. Τότε δεν υπήρχε ακόμα ένα τέλος σε αυτή την ιστορία, επειδή ήταν έξω από τη φυλακή. Όταν πέθανε το 2012 ξαναπήρα στα χέρια μου το έργο.

Μπορούσα να ταυτιστώ μαζί της πολύ εύκολα επειδή είμαι Κολομβιανή. Ήμουν ανύπαντρη μητέρα. Ήμουν μετανάστρια. Μεγάλωσα τον γιο μου μόνη μου. Εργάζομαι από τότε που ήμουν πολύ, πολύ νέα. Και είμαι γυναίκα.


Μεγάλωσα στην Κολομβία κατά τη διάρκεια της διακίνησης ναρκωτικών. Ο αδελφός μου ήταν μέρος τέτοιας επιχείρησης, δυστυχώς, και είχε δολοφονηθεί. Ήξερα πώς νιώθει κανείς σε αυτή τη συνθήκη. Ήξερα τι σημαίνει. Ήξερα πόσο φρικτά καταστρέφονται οι οικογένειες. Η χώρα υποφέρει, οι άνθρωποί της. Δεν αφορά μόνο το άτομο που κάνει κάτι παράνομο. Ο πόνος και η φρίκη εξαπλώνονται.

Ως ηθοποιός προσπάθησα να σκεφτώ γιατί μία μητέρα να κάνει τέτοιου είδους πράγματα. Γιατί αυτό ήταν που με έκανε να ενδιαφερθώ τόσο πολύ γι’ αυτήν, ότι δεν ήταν κάποιος άνδρας που προσπαθούσε να αποκτήσει εξουσία και χρήματα. Ήταν μία μητέρα τεσσάρων παιδιών. Γιατί να γίνει έτσι;

[Ήταν εντυπωσιακό] ότι μπόρεσε να γίνει τόσο βίαιη όσο εκείνοι οι άνδρες. Συνήθως πιστεύουμε ότι μία γυναίκα δεν μπορεί να φτάσει σε αυτά τα επίπεδα μίσους και απανθρωπιάς. Σκεφτόμαστε τη γυναίκα περισσότερο ως κάποια που θέλει να προστατεύει, να επιβιώνει και να βοηθάει.

Με τον καιρό, με κάθε οδυνηρό γεγονός που της συνέβαινε, χειροτέρευε στο μυαλό και στην καρδιά της. Άρχισε να χάνει όλες τις αξίες της και, πραγματικά, όλες τις καλές προθέσεις που θέλω να πιστεύω ότι είχε πραγματικά στην αρχή.

Έπειτα είχα μεγάλη βοήθεια από τον Andy, τον σκηνοθέτη. Ο Andy και εγώ συναντιόμασταν πολύ από πριν ξεκινήσουμε τα γυρίσματα, απ’ όταν είχαμε τα σενάρια. Αυτό βοήθησε πάρα πολύ, γιατί υπήρχαν πολλά για τα οποία δεν ήμουν σίγουρη. Για μένα, ο σκηνοθέτης είναι αυτός που λέει την ιστορία, οπότε ήθελα να σιγουρευτώ ότι καταλάβαινα την ιστορία του. Έτσι δημιουργήσαμε έναν δεσμό που μας βοήθησε στο γύρισμα, στο να δώσουμε ο ένας στον άλλον αυτό που θέλαμε.

Κατέστρεψα την πλάτη μου. Μια μέρα δεν μπορούσα να σηκωθώ από το κρεβάτι, ήταν η μόνη μέρα που δεν πήγα στη δουλειά. Κυριολεκτικά δεν μπορούσα να κουνηθώ. Έκανα ένεση και έφυγε, όμως ο γιατρός μού είπε ότι στα 50 δεν μπορείς να περπατάς σε αφύσικη, για σένα, στάση. Θα συμβούν διάφορα. Ένας δίσκος είχε βγει από τη θέση του και έτσι τώρα πρέπει να φροντίζω γι’ αυτόν για το υπόλοιπο της ζωής μου. Αλλά άξιζε τον κόπο. Ήταν μικρό το τίμημα.

Προσπαθούσα να φαίνομαι αληθινή. Ήθελα να μοιάζω με κάποια που υπάρχει πραγματικά. Να χάσω αυτό που είμαι. Είναι μόνο έξι επεισόδια, οπότε δεν θέλεις ο κόσμος να σκέφτεται όλη την ώρα, «νομίζει ότι επειδή έβαλε αυτή τη μύτη μπορεί να μας μπερδέψει ότι είναι δραματική ηθοποιός;».

Κάποια σαν εμένα, με την προφορά μου, δεν είναι ότι μπορεί να παίξει οποιονδήποτε χαρακτήρα. Και φυσικά είναι πάντα διασκεδαστικό να βρίσκεις κάτι που μπορείς να κάνεις και να το δημιουργείς. Παρότι μου πήρε περίπου 15 χρόνια για να κυκλοφορήσω τη σειρά, σκεφτόμουν εδώ και πολύ καιρό ότι αυτός ήταν ο κατάλληλος ρόλος για μένα. Ποτέ δεν το έκανα γιατί σκέφτηκα, α, είμαι κωμική ηθοποιός και πρέπει να επανεφεύρω την καριέρα μου για να δείξω τι μπορώ να κάνω. Δεν είχα ποτέ αυτή τη σκέψη.


Είμαι 51 ετών. Έχω ζήσει πολλά. Ξέρω ότι ο κόσμος μπορεί να γίνει σκληρός. Καταλαβαίνω απόλυτα, δυστυχώς, ότι οι άνθρωποι μπορούμε να είμαστε πολύ σκληροί, μπορούμε να αλλάξουμε από τη μια στιγμή στην άλλη και να γίνουμε κάτι που ποτέ δεν πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να γίνουμε.

Νομίζω ότι αυτός ήταν επίσης ένας από τους λόγους για τους οποίους σταμάτησα κάποια στιγμή να σκέφτομαι ότι θα ήταν καλή ιδέα να κάνω την Griselda. Είχε αποφυλακιστεί, ήταν ελεύθερη στο Μεντεγίν, και δεν πίστευα ότι ήταν σωστό να συνεχίσω να αναπτύσσω μια ιστορία όπου η κακιά της υπόθεσης…δεν θα έλεγα καν ότι είχε αίσιο τέλος, γιατί είχε πολλά προβλήματα και είχε κάνει 22 χρόνια φυλακή, αλλά ήταν ζωντανή. Όταν σκοτώθηκε ήταν η στιγμή που σκέφτηκα ότι ίσως τώρα μπορώ να το κάνω.

Το να βλέπεις μία γυναίκα να φτάνει στην κορυφή της ιεραρχίας σε αυτή τη δουλειά ήταν τρομερά ενδιαφέρον. Ήταν τρελό. Νομίζω ότι υπάρχει ένα κομμάτι της που θαύμαζα και αυτό με ενοχλούσε.

Σκέφτηκα, πώς μπορείς να το κάνεις αυτό όταν είσαι μητέρα; Πώς μπορείς να το κάνεις αυτό όταν είσαι αυτή η μικροσκοπική γυναίκα που δεν έμοιαζε τρομακτική ή οτιδήποτε τέτοια; Πώς μπορείς να τα κάνεις όλα αυτά, να φτάνεις σε αυτό το επίπεδο, να βγάζεις όλα αυτά τα χρήματα, και να τη βγάζεις καθαρή για τόσο πολύ καιρό; Αυτό ήταν, για μένα, εντυπωσιακό. Όχι ότι θέλω να γίνω έτσι, αλλά η ορμή της!



Πήγε προς τη λάθος κατεύθυνση, όμως αισθάνομαι πως αν η Griselda είχε πάρει όλο αυτό που ήταν και το είχε διοχετεύσει αλλιώς, θα μπορούσε να είχε γίνει πρόεδρος της Κολομβίας αν ήθελε.

Για μένα ήταν πολύ σημαντικό το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μία σειρά που αφορά μόνο την υπόθεση της διακίνησης ναρκωτικών, για το πώς λειτουργεί. Όλοι τα ξέρουμε, όλοι έχουμε δει ένα εκατομμύριο τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες, έχουμε διαβάσει βιβλία για το πώς είναι αυτή η επιχείρηση. Είναι ένα είδος που ο κόσμος αγαπάει πραγματικά.

Το καταπληκτικό είναι το πώς οι δημιουργοί και οι σεναριογράφοι σκέφτηκαν τη Griselda ως γυναίκα. Ως άτομο. Ως χαρακτήρα. Δεν το είχαμε δει ποτέ αυτό. Δεν είχαμε δει ποτέ μία γυναίκα να φτάνει σε αυτό το επίπεδο και να πετυχαίνει αυτό που πέτυχε εκείνη. Αυτό, για μένα, ήταν συναρπαστικό.

Το Griselda δεν είναι μόνο πυροβολισμοί, σκοτωμοί και αποστολές κοκαΐνης εδώ και εκεί. Είναι για το μέσα αυτής της γυναίκας, για το ταξίδι της.



Γράφει ο George James




Πηγές:

Γκριζέλντα Μπλάνκο: Η ιστορία της νονάς της κοκαΐνης που έγινε σειρά στο Netflix

«Griselda»: Ένα εθιστικό δράμα από το Netflix

«Δεν έπαιξα τη Griselda για να επανεφεύρω την καριέρα μου»: Η Sofia Vergara στο OneMan

Ο γιός της Griselda Blanco μηνύει το Netflix για τη σειρά που αφηγείται τη ζωή της μητέρας του

Σχόλια